پرش لینک ها

اجرای کمپین تبلیغاتی در استودیو سیاره آبی

شناخت وضعیت فعلی و تحلیل جایگاه برند با اجرای کمپین تبلیغاتی

اهداف راه اندازی و اجرا یک کمپین تبلیغاتی می‌تواند بزرگ و یا کوچک باشد. افزایش میزان آگاهی از یک برند، یادآوری برند، فروش ویژه محصولات، به وجود آوردن محبوبیت برای یک برند، افزایش ترافیک سایت و… برخی از اهداف کمپین‌های تبلیغاتی است. لازم است بدانید که یکی از مؤثرترین راهکارها در چنین شرایطی، ایجاد و به ‌اشتراک‌گذاری محتواهایی است که کاملا خلاق و مرتبط با کسب و کار و مطابق با پرسونای مخاطب شما باشد. طراحی کمپین اصولی و هدفمند از مهمترین نکات استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی است. با این حال در طراحی مراحل اجرای آن نکات مهمی را باید رعایت کرد که منجر به کسب موفقیت کمپین برای رسیدن به اهداف تعیین شده شود.

نمونه کارها
ایده پردازی کمپین

مراحل اجرای کمپین تبلیغاتی

1. شناخت وضعیت فعلی و تحلیل جایگاه برند

هر برنامه‌ای مستلزم شناخت از موقعیت فعلی برند است؛ اینکه برند چه جایگاهی در بازار دارد؟ مخاطبانش از سرویس‌ها و خدماتش احساس رضایت دارند؟ مزیت رقابتی برند در میان رقبا و همچنین گذشته تبلیغاتی‌اش به چه صورت بوده است. برای تبلیغات چه ابزارهایی در اختیار دارد و چه فرصت‌هایی پیش روی برند وجود دارد.

2. هدف برگزاری کمپین تبلیغاتی

از مهمترین بخش‌های طراحی کمپین تبلیغاتی هدف گذاری است. به طور مثال افزایش آگاهی از حضور برند، محبوبیت برند، افزایش فروش و یا معرفی محصول از عمده اهداف حساب می‌شوند.  البته که در همه حالت‌ها آگاهی از برند مهم و قابل توجه است زیرا سرمایه گذاری در برندسازی در امر فروش و جذب مخاطبان بیشتر کمک کننده است.

3. شناختن بازار هدف

شناخت پرسونای هدف برند بسیار مهم است اینکه شما بدانید طیف گسترده جامعه هدف شما چه جنسیتی و چه سنی دارند برای تولید محتوا یک گام فراتر می روید.

4. موقعیت یابی

مشخص کردن موقعیت جغرافیایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اینکه دقیقا مشخص کنید چه شهر و چه منطقه از آن شهر قصد جذب مخاطب دارید در بحث شناسایی رسانه مربوط و بودجه کمپین بسیار کمک کننده است.

5. آماده سازی پروپزال برای کمپین

بعد از مشخص کردن هدف کمپین نوبت به نگارش پروپزال است. اینکه هر کمپین فارق از هدف، داستان درست و مرتبطی داشته باشد مهم است. مشخص کردن پیام نهایی و نحوه انتقال درست آن پیام براساس لحن و صدای برند در واقع با این پروپژال نهایی می‌شود.

6. تولید محتوای تبلیغاتی

چیزی که بسیار اهمیت دارد تولید محتوای مناسب اعم از تصاویر گرافیکی، عکس، ویدیو و یا تیزر تبلیغاتی براساس سناریو کمپین در کمترین زمان ممکن است. تمرکز استودیو خلاقیت سیاره آبی بر این است تا با تولید محتوای مناسب برای برند نرخ تعامل را بالا ببرد.

7. انتخاب رسانه مناسب و زمان انتشار

شناخت و استفاده هدفمند از رسانه های تبلیغاتی یکی دیگر از عوامل مهم در تدوین یک کمپین موفق است. اینکه مخاطب برند در کدام رسانه به دنبالش می‌گردد اهمیت ویژه‌ای دارد. بعد از انتخاب رسانه تاثیرگذار، زمان انتشار محتوا بسیار مهم است. تمام این موارد در پروپژال ارائه شده قبل از اجرای کمپین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اهمیت کمپین تبلیغاتی موثر چیست؟

کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین به سبب قابلیت بررسی و تجزیه‌ و تحلیل اطلاعات هر فعالیت، بسیار قدرتمند هستند. هرچه اطلاعات و معیارهای بیشتری در مورد روش‌های تعامل افراد با تبلیغات به دست آورید، بهینه‌سازی تبلیغات برای به‌دست‌آوردن نتایج بهتر با صرف هزینه کمتر آسان‌تر خواهد بود. مؤلفه‌های مشترک یک کمپین بازاریابی عبارت‌اند از:

  • ترویج
  • تبلیغات
  • توزیع
  • تجارت کالا
  • قیمت‌گذاری

تقریباً هر شرکتی برای افزایش فروش و رشد به‌عنوان یک سازمان به کمپین‌های بازاریابی نیاز دارد.

Call Now Button
مشاهده
بکشید