پرش لینک ها

ایده پردازی برای طراحی کمپین تبلیغاتی

شناخت وضعیت فعلی و تحلیل جایگاه برند با برگزاری کمپین تبلیغاتی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی کمپین ایده پردازی است که با توجه به استراتژی‌های برند شکل می‌گیرد. تولید یک تبلیغ خلاقانه، علاوه بر اینکه نیازمند تحقیقات گسترده جهت شناختن مخاطبان محصول و رسانه قابل وایرال شدن می باشد؛ مستلزم خلق یک ایده کاملا بکر و تاثیرگزار است. جمع‌آوری اطلاعات کامل از پرسونای مخاطبان هدف از این رو حائز اهمیت است که ارتباط با آنها را آسان تر می‌کند.

ایده‌ی خلاق می‌تواند اثربخشی تبلیغ را چند برابر کرده و برند یا محصول شما را برای همیشه در ذهن مخاطب ثبت کند. ایده‌های کمپین‌ تبلیغاتی توسط افراد کارشناس و تیم اتاق فکر استودیو سیاره آبی انجام می‌شود.

نمونه کارها
ایده پردازی کمپین

تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم

به‌طور کلی دو نوع تبلیغ وجود دارد؛ تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم. تبلیغات مستقیم، تبلیغاتی هستند که پیام به صورت نوشته، روایت یا روش‌های دیگر به مخاطب می‌رسد تا مطمئن شود که مخاطبان، پیام کمپین را در لحظه و بدون هیچ ابهامی دریافت می‌کنند. اما تبلیغات غیر مستقیم این‌طور نیستند. امروزه اکثر مردم به دنبال تبلیغات خلاق هستند، تبلیغاتی که پیام خود را نه خیلی پیچیده اما به صورت غیر‌مستقیم بیان کنند. این امر از نظر روان‌شناسی اثبات شده‌است که تبلیغات غیر‌مستقیم، مغز را وادار می‌کنند تا فرد از حرکت بایستد و درباره ایده‌ی پشت این تبلیغ فکر کند. اگر مردم برای گرفتن پیام تبلیغ چند ثانیه وقت صرف کنند، فکر کنند و درگیر آن شوند، آن تبلیغ و محصول را بهتر به خاطر می‌سپارند. این درگیری فکری بین مخاطب و تبلیغ، تفاوت میان تبلیغات مستقیم و غیر‌مستقیم است و موجب ماندگاری برند در ذهن مخاطب می‌شود. با برگزاری کمپین تبلیغاتی موثر فروش خود را افزایش دهید.

ایده پردازی برای طراحی کمپین تبلیغاتی

ایده‌ی غیر‌خلاق در یک تبلیغ، نه تنها باعث دور شدن مخاطب از محصول یا برند می‌شود، بلکه باعث توجه مخاطبان به برند های دیگر می‌شود. ایده‌پردازی خلاقانه کاری پر چالش  و جذاب است، همچنین نیازمند ذهنی قوی و نیروهای باتجربه می‌باشد. در دنیای امروز که مردم بیشتر در فضای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی تعامل دارند، چالش تبلیغ خلاقانه و جذاب، در فضای اینستاگرام، آپارات و لینکدین بیشتر به چشم می‌آید زیرا این فضا‌ها از تبلیغات اشباع شده و یک تبلیغ متفاوت و خلاق، مخاطبان را بیشتر به خود جذب می‌کند. به طور کلی، ایده خلاقانه در عین جذابیت باید به دور از پیچیدگی بوده و حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزد.

استودیو خلاقیت سیاره آبی با نیروهای جوان و خوش فکر خود تلاش دارد تا تصویری از برند شما بسازد که تا همیشه در ذهن مخاطبان هدف برند شما بماند. تیم خلاق سیاره آبی، با توجه به نیازهای روز مخاطبان برندها و بازار تبلیغات، می‌کوشد تا نظر جامعه هدف را به برند شما جلب کند.

تا به امروز، تیم حرفه‌ای استودیو خلاقیت سیاره آبی، با تجربه و دانش به روز خود، از چالش‌های موجود در فرآیند کمپین‌های تبلیغاتی سربلند بیرون آمده و تمام نیروی خود را متمرکز کرده تا ایده‌های خلاقانه و ناب خود را به صورت حرفه‌ای در اختیار مشتریان قرار دهد. شما می‌توانید در زمینه طراحی کمپین‌های تبلیغاتی با مشاوران تخصصی ما در ارتباط باشید.

استراتژی‌های برند

از آن جایی که فواید و ویژگی های برند بر مبنای هویت برند تعریف می شود، تشریح کامل هویت برند در ابتدای برند بوک باعث می‌شود درک درستی از استراتژی‌های برند ایجاد شود. این بخش شامل ماموریت و چشم انداز برند، فواید و ارزش های برند و هویت و شخصیت برند می باشد.

هویت بصری و ساختار تصویری

بایدها و نبایدها و ویژگی‌های لوگو و محل قرار گیری آن، رنگ سازمانی، فونت سازمانی، پترن برند و دستورالعمل تصاویر تنها بخشی از هویت سازمانی برند هستند که در این قسمت از کتابچه برند به آن پرداخته می‌شود.

هویت کلامی و ارتباطات

زبان یا زبان‌های رسمی که به وسیله آن یک برند با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند، لحن برند، آرکیتایپ برند، حضور در شبکه های اجتماعی همگی اجزای هویت کلامی و دستورالعمل‌های ارتباطی هستند که مادر این بخش از برندبوک به آن می‌پردازیم.

ایده‌های خلاقانه در کمپین تبلیغاتی چه ابعادی دارند؟

ابعاد گوناگون ایده های خلاقانه در تبلیغات شامل موارد زیر هستند:

  • اصالت: مفهوم اصالت اشاره به نو بودن یا نگاهی نو داشتن و منحصر به فرد بودن، دارد. تبلیغات با اصالت از کلیشه‌ها فاصله می‌گیرند و برای مخاطب قابل پیش بینی نیستند.
  • جزییات: تبلیغاتی که ایده پردازی خلاقانه دارند، حاوی جزییاتی غیرمنتظره هستند. به عبارت دیگر می‌توان گفت دقت و تمرکز به جزئیات ریز اما تاثیرگذار.
  • تلفیق: پس از پیدا کردن جزئیات، نوبت می‌رسد به ایجاد ارتباط میان اشیاء یا ایده‌هایی که در ظاهر ارتباطی به هم ندارند. این مرحله شاید همان مرحله‌ای باشد که در آن ایده‌های درخشان و خلاقانه زاییده می‌شود.
  • ارزش هنری: خلاقیت در تبلیغات موجب جذابیت کلامی، دیداری و شنیداری می‌شود. استفاده از گفتگوهای هوشمندانه، رنگ‌ها و موسیقی متناسب با تبلیغ، موجب خلق اثری به یاد ماندنی می‌شود.
Call Now Button
مشاهده
بکشید