پرش لینک ها
برندسازی

برندسازی در بازاریابی چیست؟

توانایی تعریف کسب و کار و هدف آن می تواند تأثیر قابل توجهی بر توانایی شما در ایجاد پایگاه مشتری داشته باشد. قبل از اینکه بتوانید ایجاد برند خود را شروع کنید، بیاموزید که برند چیست و چگونه در استراتژی های بازاریابی شما قرار می گیرد. برندسازی مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تأثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می‌کند، بلکه به مشتریان و مشتریان شما اجازه می‌دهد تا بدانند از شرکت شما چه انتظاری دارند. این راهی است برای متمایز کردن خود از رقبا و روشن کردن آنچه ارائه می‌دهید که شما را انتخاب بهتری می‌کند. برند شما به گونه ای ساخته شده است که نشان دهنده واقعی شخصیت شما به عنوان یک کسب و کار باشد، و اینکه چگونه می خواهید درک شوید. داشتن لوگو اختصاصی تنها بخشی از فرایند برندسازی است.

برندسازی

تعریف برندسازی در بازاریابی چیست؟

برندسازی فرآیندی است که در آن یک کسب و کار خود را به عموم مردم می شناسد و خود را از رقبا متمایز می‌کند. برندسازی معمولاً شامل یک عبارت، طرح یا ایده است که به راحتی برای عموم قابل شناسایی است.

چگونه یک برند بسازیم

به منظور ایجاد یک برند، کسب و کارها باید این چهار مرحله را طی کنند:

1. هویت شرکت خود را تعریف کنید.

دانستن اینکه می خواهید شرکت شما چه چیزی را نمایندگی کند و هدف آن چیست، اولین قدم در ساختن یک برند است. با تصور آنچه می خواهید شرکت شما باشد، می توانید برنامه ریزی برای تحقق آن را شروع کنید. برای مثال، صاحب یک خط آرایش ممکن است تصمیم بگیرد که می‌خواهد هویتش بر اساس سه اصل باشد: مسئولیت زیست محیطی، ارزش و تطبیق پذیری. با در نظر گرفتن هویت شرکت خود، می توانید استراتژی های بازاریابی برای محصولات خود برنامه ریزی کنید. در مورد صاحب خط آرایش، این استراتژی‌ها ممکن است شامل تبلیغاتی باشد که مواد ارگانیک را تبلیغ می‌کند یا ویدیوهای آموزشی که سه روش مختلف برای پوشیدن رژگونه را نشان می‌دهد.

2. مخاطبان هدف خود را برجسته کنید

توجه به مخاطبان هنگام پرورش هویت برند شما مهم است. سن، جنسیت، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، فرهنگ و حتی موقعیت جغرافیایی مخاطبان خود را در نظر بگیرید. این عوامل به نحوه ارائه شرکت خود به عموم کمک می کند. به عنوان مثال، اگر در آلبانی، نیویورک، نمایندگی خودرو دارید، ممکن است مخاطبان خود را مردان و زنانی بین 25 تا 65 سال شناسایی کنید که معمولاً از طبقه متوسط و بالا هستند و در آلبانی، نیویورک و اطراف آن زندگی می کنند.

3. شرکت خود را بر اساس هویت مورد نظر سازماندهی کنید

ساختار شرکت شما مطابق با نام تجاری شما می تواند اطمینان حاصل شود که وعده هایی که تبلیغ می کنید اجرا می شوند. به عنوان مثال، یک بانک ملی می گوید که آنها خدمات با کیفیتی را در 24 ساعت شبانه روز به مشتریان ارائه می دهند. برای حمایت از این ادعا، آنها باید مطمئن شوند که نمایندگان خدمات مشتری با تجربه و آموزش دیده در شب و روز در دسترس هستند.

4. از بازنگری در فرآیند برندسازی نترسید

هنگامی که به تصویر شرکت خاصی متعهد شدید، از اصلاح آن نترسید. نام تجاری شما می تواند با رشد شرکت شما و با تثبیت خود در صنعت خود تکامل یابد. به عنوان مثال، یک آژانس مسافرتی خود را به عنوان کمکی برای تعطیلات داخلی و خارجی معرفی کرده است. با این حال، پس از مشاهده روند تحصیل، کار و برنامه های داوطلبانه در خارج از کشور، خدمات خود را برای کمک به افراد در برنامه ریزی و اجرای تجربیات آموزشی در خارج از کشور گسترش می دهند.

برندسازی

چرا برندسازی مهم است؟

برندسازی به دلایل زیر مهم است:

  • شرکت شما را در یک صنعت ایجاد می‌کند: هویت برند مناسب به طور بالقوه می تواند به شما کمک کند تا در صنعت خود مستقر شوید. این همچنین می تواند به شما کمک کند با کسانی که خدمات مشابهی را ارائه می دهند رقابت کنید زیرا نام تجاری شما بیشتر شناخته می شود.
  • هدف خود را به مصرف کنندگان منتقل می کند: برند شما همچنین مهم است زیرا به انتقال ارزشی که محصولات یا خدمات شما می توانند برای مصرف کنندگان ارائه دهند کمک می کند. به عنوان مثال، اگر شرکت محصولات پاک کننده شما این شعار را دارد: “زمان کمتر برای تمیز کردن، زمان بیشتر برای سرگرمی”، به مصرف کنندگان اشاره می کنید که خط تولید شما به پاکسازی سریع آشفتگی ها کمک می کند تا مشتریان بتوانند کارهای بیشتری را انجام دهند که از آنها لذت می برند.
  • آگاهی شرکت را افزایش می دهد: داشتن یک برند قوی و قابل تشخیص می تواند به طور بالقوه مشتریان جدیدی را جذب کند.
  • محصولات و خدمات شما را به مشتریان فعلی یادآوری می کند: نام تجاری شما همچنین می تواند به یادآوری مشتریان فعلی در مورد آنچه ارائه می دهید کمک کند. به عنوان مثال، اگر صاحب یک تجارت کنترل آفات هستید، اجرای تبلیغات یا اصلاح لوگوی خود می تواند به مشتریان قبلی یادآوری کند که کنترل آفات ارگانیک را برای چمن آنها ارائه می کنید.

چه چیزی یک برند خوب را می سازد؟

در اینجا دو جزء کلیدی وجود دارد که به یک برند خوب کمک می کند:

  • لوگو: لوگوی شما بخش مهمی از برند شماست، زیرا نشان دهنده هویت بصری برند شماست. یک لوگو معمولاً شامل یک طرح رنگی، شکل یا تصویر خاص است. در برخی موارد، یک لوگو می تواند نام شرکت شما با فونت و رنگی باشد که فرهنگ شرکت شما را نشان می‌دهد. پیشنهاد میکنیم مقاله انواع سبک طراحی لوگو را مطالعه کنید.
  • شعار: شعار پیامی مختصر و واضح است که ارزش های شرکت شما را به نمایش می گذارد. شعار شما باید به ایجاد ارتباط عاطفی با شرکت شما کمک کند. در صورت ارائه خدمات مختلف، می توانید بیش از یک شعار داشته باشید.

برندسازی ارزش کسب و کار را افزایش می‌دهد.

برندسازی هنگام تلاش برای ایجاد کسب‌وکار آینده مهم است و یک برند قوی می‌تواند ارزش کسب‌وکار را با دادن اهرم بیشتر به شرکت در صنعت افزایش دهد. این باعث می شود که به دلیل جایگاه محکم آن در بازار، فرصت سرمایه گذاری جذاب تری باشد.

برندسازی مشتریان جدیدی ایجاد می‌کند.

برندسازی قوی به طور کلی به این معنی است که تصور مثبتی از شرکت در بین مصرف کنندگان وجود دارد و آنها احتمالاً به دلیل آشنایی و اطمینان فرضی استفاده از نامی که می توانند به آن اعتماد کنند، با شما تجارت می کنند. هنگامی که یک برند به خوبی تثبیت شد، تبلیغات دهان به دهان بهترین و موثرترین تکنیک تبلیغاتی شرکت خواهد بود.

غرور و رضایت کارکنان را بهبود می بخشد.

هنگامی که یک کارمند برای یک شرکت با برندینگ قوی کار می‌کند و واقعاً پشت آن برند می‌ایستد، از شغل خود رضایت بیشتری خواهد داشت و درجه بالاتری از افتخار به کاری که انجام می دهد خواهد بود. کار کردن برای برندی که از اعتبار بالایی برخوردار است و در بین عموم مردم مورد توجه قرار می‌گیرد، کار در آن شرکت را لذت بخش تر و لذت بخش تر می‌کند.

ایجاد اعتماد در بازار

شهرت یک برند در نهایت به میزان اعتمادی که مشتریان می‌توانند به آن داشته باشند خلاصه می‌شود. هرچه بیشتر به یک برند اعتماد کنید، درک بهتری از آن، شهرت آن و در نتیجه خود برند قوی تر می‌شود.

برندسازی در عمل

این یک موضوع همیشه در حال تحول است که حوزه‌های تخصصی بسیاری را شامل می‌شود: مدیریت کسب‌وکار، بازاریابی، تبلیغات، طراحی، روانشناسی و موارد دیگر. برندسازی نیز لایه‌های مختلفی دارد که هر کدام معنا و ساختار خاص خود را دارند. این همان بازاریابی نیست، اما زمینه های مشترک زیادی بین این دو وجود دارد، به همین دلیل است که نمی‌توانیم بپذیریم یا انکار کنیم که برندسازی و بازاریابی به نوعی تابع یکدیگر هستند. آنها به یکدیگر وابسته هستند و هدف اصلی آنها خدمت به تجارت است.

هرچه ماهیت پیچیده برندسازی را بیشتر درک کنید، عمیق‌تر شدن در موضوعات زیربنایی آن آسان‌تر خواهد بود. برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما در استودیو خلاقیت سیاره آبی تماس بگیرید.

پیام بگذارید

Call Now Button
مشاهده
بکشید