پرش لینک ها
انواع طراحی لوگو

انواع سبک طراحی لوگو

یک لوگوی حرفه ای نشان دهنده هویت برند و شخصیت آن است، و می‌بایست کارکرد مناسبی در راستای برندسازی داشته باشد. به همین دلیل است که قبل از ثبت سفارش طراحی لوگو برای کسب و کار خود باید با انواع سبک های لوگو آشنا باشید و بهترین سبکی که می تواند پیام شما را به مخاطبین برندتان برساند، انتخاب کنید. اگرچه همه آنها ترکیبی از تایپوگرافی و تصاویر هستند، اما هر نوع لوگو حس متفاوتی به برند شما می‌دهد. از آنجایی که لوگوی شما اولین چیزی است که مشتریان جدید می بینند، می خواهید مطمئن شوید که آن را به درستی دریافت کرده اید.

آیا می‌خواهید بهترین نوع لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید؟ در اینجا 6 سبک طراحی لوگو که باید در مورد آنها بدانید آورده شده است:

1. سفارش طراحی لوگو مونوگرام

طراحی لوگو مونوگرام

لوگوهای مونوگرام یا حروف اختصاری، لوگوهایی هستند که از حروف اول نام تجاری تشکیل شده اند.

IBM، CNN، HP، HBO… آیا متوجه الگویی شده‌اید، بله؟ آنها حروف تشکیل دهنده چند کسب و کار معروف با نام های نسبتا طولانی هستند، با داشتن 2 یا 3 حرف برای به خاطر سپردن، هر یک از آنها به استفاده از حروف اول خود برای اهداف شناسایی برند روی آورده اند. بنابراین منطقی است که آنها از مونوگرام ها برای نشان دادن سازمان خود استفاده کنند.

لوگوی مونوگرام یک لوگوی مبتنی بر تایپوگرافی است که از چند حرف (معمولا حروف اول یک شرکت) تشکیل شده است. مونوگرام ها بسیار مینیمال طراحی می‌شوند. با استفاده از تنها چند حرف، لوگوها در ساده سازی هر برند یا شرکتی در صورتی که نام بلندی دارند، موثر هستند. به عنوان مثال، به خاطر سپردن نام “ناسا” در مقابل “سازمان ملی هوانوردی و فضایی” چقدر آسان‌تر است؟

از آنجایی که تمرکز روی حروف اول است، فونتی که انتخاب می‌کنید (یا ایجاد می‌کنید) بسیار مهم است تا مطمئن شوید که لوگوی شما نه تنها مطابق با کاری است که شرکت شما انجام می‌دهد، بلکه هنگام چاپ روی کارت‌های ویزیت نیز خوانا است. همچنین، اگر در حال حاضر یک کسب و کار معتبر نیستید، ممکن است بخواهید نام کامل کسب و کار خود را زیر لوگو اضافه کنید تا مردم بتوانند فوراً متوجه شوند که شما چه کسی هستید.

2. سفارش طراحی لوگوتایپ یا نشان نوشتاری

طراحی لوگو تایپوگرافی

لوگوتایپ همانند مونوگرام یک لوگوی مبتنی بر متن هستند که تنها بر نام یک کسب و کار تمرکز دارد. به نشان تجاری “ویزا” و “کوکاکولا” فکر کنید. زمانی که یک شرکت نام مختصر و مشخصی داشته باشد، لوگوهای نوشتاری واقعاً خوب کار می‌کنند. لوگوی گوگل نمونه خوبی از این موضوع است. این نام به خودی خود جذاب و به یاد ماندنی است، بنابراین، هنگامی که با تایپوگرافی قوی ترکیب می‌شود، لوگو به ایجاد شناخت قوی برند کمک می‌کند.

همچنین، مانند مونوگرام، تایپوگرافی تصمیم مهمی خواهد بود. از آنجایی که تمرکز روی نام شما خواهد بود، می‌خواهید تایپوگرافی را انتخاب کنید که حس کاری را که کسب و کار شما انجام می دهد را نشان دهد. به عنوان مثال، شرکت‌هایی که در صنعت مد فعالیت دارند تمایل دارند از فونت‌های تمیز و ظریفی استفاده کنند که ظاهر سطح بالایی دارند، در حالی که سازمان‌های قانونی یا دولتی تقریباً همیشه به متن سنتی و «سنگین‌تر» که احساس امنیت می‌کند، پایبند هستند.

چه زمانی از لوگو مونوگرام و یا لوگوتایپ استفاده کنیم:

  • اگر نام تجاری شما نام بلندی دارد، یک لوگو با حروف در نظر بگیرید. متراکم کردن نام کسب و کار به حروف اول به ساده سازی طراحی شما کمک می کند و به همین ترتیب، مشتریان زمان آسان تری را برای یادآوری کسب و کار و لوگوی شما خواهند داشت.
  • اگر یک کسب‌وکار جدید هستید و نیاز دارید که نام خود را مطرح کنید، طراحی لوگوتایپ تصمیم خوبی است، فقط مطمئن شوید که آن نام به اندازه کافی کوتاه باشد تا از مزایای طراحی استفاده کنید. هر چیزی بیش از حد طولانی می تواند بیش از حد به هم ریخته به نظر برسد.
  • اگر یک نام تجاری متمایز دارید که در ذهن مشتریان باقی بماند، لوگوتایپ ایده خوبی است. داشتن نام برند با فونت عالی و طراحی شده، برند شما را جذاب‌تر می‌کند.
  • هم نشان لوگوتایپ و هم نشان مونوگرام به راحتی در مواد بازاریابی و برندینگ تکرار می شوند، بنابراین آنها را گزینه هایی بسیار سازگار برای یک تجارت جدید و در حال توسعه می‌کند.
  • به یاد داشته باشید که هنگام ایجاد یک نشان مونوگرام یا نشان تایپوگرافی باید دقیق باشید. نام کسب و کار شما در یک فونت به تنهایی به اندازه کافی متمایز نخواهد بود تا تفاوت های ظریف برند شما را به تصویر بکشد. بنابراین مطمئن شوید که یک طراح لوگو حرفه‌ای را استخدام می‌کنید که به جزئیات توجه داشته باشد.

3. سفارش طراحی لوگو تصویری

سبک طراحی لوگو

لوگو تصویری یک نماد یا آرم مبتنی بر گرافیک است. این تصویری است که وقتی به “لوگو” فکر می کنید به ذهن خطور می کند مانند لوگوی نمادین اپل و یا پرنده توییتر. لوگوی هر یک از این شرکت‌ها به قدری نمادین و هر برند آنقدر تثبیت شده است که علامت به تنهایی فوراً قابل تشخیص است. علامت تجاری واقعی فقط یک تصویر است. به همین دلیل، می‌تواند برای شرکت‌های جدید یا شرکت‌هایی که برند قوی را به رسمیت نمی‌شناسند، یک نوع لوگو پیچیده باشد.

بزرگترین چیزی که هنگام تصمیم گیری برای استفاده از یک علامت تصویری باید در نظر گرفت این است که چه تصویری را انتخاب کنید. این چیزی است که تمام وجود شرکت شما را حفظ می‌کند. شما باید به مفاهیم گسترده‌تر تصویری که انتخاب می‌کنید فکر کنید: آیا می‌خواهید با نام خود بازی کنید (مانند جان دیر با لوگوی گوزن‌های خود؟) یا به دنبال ایجاد معنای عمیق تر هستید (فکر کنید روح اسنپ چت چگونه به ما می گوید محصول چه کاری انجام می دهد؟) یا می‌خواهید احساسی را برانگیزید (همانطور که بنیاد جهانی حیات وحش با تصویر سبک خود از یک پاندا – گونه‌ای دوست داشتنی و در خطر انقراض) انجام می دهد؟

4. سفارش طراحی لوگو انتزاعی

لوگو انتزاعی نوع خاصی از لوگوی تصویری است. به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد – مانند یک سیب یا یک پرنده – یک شکل هندسی انتزاعی است که تجارت شما را نشان می دهد. چند نمونه معروف عبارتند از لوگوی BP، دایره تقسیم شده پپسی و گل آدیداس. مانند همه نمادهای لوگو، نشان‌های انتزاعی بسیار خوب کار می کنند زیرا آنها نام تجاری شما را در یک تصویر واحد فشرده می‌کنند. با این حال، به جای محدود شدن به یک تصویر از چیزی قابل تشخیص، لوگوهای انتزاعی به شما این امکان را می دهند که چیزی واقعا منحصر به فرد برای نشان دادن نام تجاری خود ایجاد کنید.

مزیت طراحی لوگوی انتزاعی این است که می‌توانید کاری را که شرکتتان انجام می‌دهد به صورت نمادین، بدون تکیه بر مفاهیم فرهنگی یک تصویر خاص، منتقل کنید. از طریق رنگ و فرم، می‌توانید معنا را نسبت دهید و احساسات را در اطراف برند خود پرورش دهید. (به عنوان مثال، به این فکر کنید که نشان تیک نایک چگونه بر حرکت و آزادی دلالت دارد).

چه زمانی از لوگو تصویری و یا انتزاعی استفاده می‌کنیم؟

  • یک نشان تصویری به تنهایی می تواند مشکل ساز باشد. اگر قبلاً یک برند معتبر داشته باشید، مؤثر است، اما این یک قانون سخت و محدود کننده نیست. اگر نام شما خیلی طولانی باشد، می‌توانید از نشان‌ها به نفع خود برای انتقال کارهایی که کسب‌وکارتان انجام می‌دهد به صورت گرافیکی استفاده کنید، و همچنین می‌توانید از آنها برای انتقال یک ایده یا احساس دلخواه استفاده کنید.
  • لوگوهای تصویری و انتزاعی هر دو برای تجارت جهانی بسیار خوب کار می کنند، خصوصا زمانی که نام تجاری برای ترجمه مناسب نباشد.
  • اگر تغییراتی را در مدل کسب و کار خود در آینده پیش بینی می‌کنید، ممکن است یک نشان تصویری بهترین ایده نباشد. ممکن است شروع به فروش پیتزا کنید و از پیتزا در لوگوی خود استفاده کنید، اما وقتی شروع به فروش ساندویچ یا همبرگر یا حتی تولید می‌کنید چه اتفاقی می افتد؟
  • طراحی لوگو انتزاعی به شما این امکان را می‌دهد که یک تصویر کاملا منحصر به فرد برای کسب و کار خود ایجاد کنید، اما بهتر است به متخصصان طراحی بسپارید که درک کنند چگونه رنگ، شکل و ساختار برای ایجاد معنا ترکیب می‌شوند.

5. سفارش طراحی لوگو مسکات

طراحی لوگو مسکات

لوگوهای مسکات آرم هایی هستند که شامل یک شخصیت مصور هستند. لوگوی مسکات که اغلب رنگارنگ، گاهی کارتونی و سرگرم‌کننده است، راهی عالی برای ایجاد سخنگوی برند خودتان است.

مسکات به سادگی یک شخصیت مصور است که نشان دهنده شرکت شماست. آنها را به عنوان سفیر تجارت خود در نظر بگیرید. مسکات های معروف عبارتند از KFC و Pringles. لوگو‌های مسکات برای شرکت‌هایی که می خواهند با جذب کردن خانواده‌ها و کودکان فضایی سالم ایجاد کنند عالی هستند. به تمام آن مسکات هایی که در رویدادهای ورزشی با پویاییبا تماشاگران ارتباط ایجاد می‌کنند فکر کنید!

چه زمانی از طراحی لوگو مسکات استفاده می‌کنیم؟

  • اگر می‌خواهید برای کودکان خردسال یا خانواده‌ها جذابیت ایجاد کنید، به طراحی یک مسکات فکر کنید. یکی از مزایای بزرگ طراحی لوگو مسکات این است که می تواند تعامل با مشتری را تشویق کند، بنابراین یک ابزار عالی برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و همچنین رویدادهای بازاریابی در دنیای واقعی است.
  • به یاد داشته باشید که مسکات تنها بخشی از یک لوگو و برند موفق است و ممکن است نتوانید از آن در تمام مطالب بازاریابی خود استفاده کنید. برای مثال، یک تصویر با جزئیات زیاد ممکن است به خوبی روی کارت ویزیت چاپ نشود.

6. سفارش طراحی لوگو ترکیبی

طراحی لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی لوگویی است که از یک تایپوگرافی یا مونوگرام و یک لوگو تصویری، لوگو انتزاعی یا مسکات تشکیل شده است. عکس و متن را می‌توان در کنار هم قرار داد، روی هم چید، یا با هم ادغام کرد تا یک تصویر ایجاد کند. برخی از لوگوهای معروف ترکیبی عبارتند از Doritos، Burger King و Lacoste.

از آنجایی که یک نام با تصویر مرتبط است، یک لوگو ترکیبی یک انتخاب همه کاره است که هم متن و هم نماد یا مسکات با هم کار می‌کنند تا برند شما را تقویت کنند. با نشان ترکیبی، افراد بلافاصله شروع به پیوند نام شما با نشان تصویری یا مسکات شما می کنند! در آینده، ممکن است بتوانید به طور انحصاری بر یک نماد لوگو تکیه کنید و مجبور نباشید همیشه نام خود را درج کنید. همچنین، از آنجا که ترکیب نماد و متن با هم یک تصویر متمایز ایجاد می کند، علامت تجاری این نوع لوگو معمولا راحت تر از یک لوگو تصویری به تنهایی است.

لوگو ترکیبی تقریباً برای هر کسب و کاری که وجود دارد یک انتخاب عالی است. لوگوی ترکیبی همه کاره است و معمولاً بسیار منحصر به فرد است، و محبوب ترین انتخاب لوگو در میان شرکت های برجسته می‌باشد.

برای سفارش طراحی لوگو و دیدن نمونه کارهای طراحی لوگو استودیو سیاره آبی به صفحه نمونه کارها مراجعه کنید.

پیام بگذارید

  1. مشاوره درست قبل از شروع طراحی خیلی مهمه. ممنونم

    1. ارسال نظر

      آرش علی آبادی می گوید:

      دقیقا همین طور هست. ممنون از توجه شما.

Call Now Button
مشاهده
بکشید