پرش لینک ها
طراحی لوگو

اهمیت بریف در طراحی لوگو

اگر قصد طراحی لوگو برای برند یا شرکت خود را دارید ابتدا می بایست فرمی را که به آن بریف طراحی لوگو یا همان خلاصه کسب و کار شماست را تهیه نمایید. شما ایده خود را از آنچه میخواهید دارید و برای به دست آوردن آن باید بتوانید به طراح خود توضیح دهید که آن ایده چیست. حتی اگر ایده شما مبهم باشد باز هم اطلاعاتی دارید که کار را بسیار آسان تر می کند زیرا هیچکس بهتر از شما کسب و کار شما را نمی شناسد. بریف طراحی لوگو پایه و اساس پروژه را تشکیل می‌دهد و بدون تهیه آن نمی توانید لوگو خلاقانه و مرتبط با کسب و کار خود داشته باشید تهیه یک تعریف جامع و کامل به شما کمک می کند تا از بروز هرگونه مشکل در طول پروژه پیشگیری کرده و از همه مهمتر در زمان و هزینه خود نیز صرفه جویی کنید.

طراحی لوگو
طراحی لوگو

بریف طراحی لوگو چیست؟

بریف طراحی لوگو در واقع سند مدیریت پروژه طراحی لوگو است که مشخصات جزئی و کلی کسب و کار را تعیین می‌کند. از آنجایی که لوگو به عنوان هویت بصری برند و نماد رسمی کسب و کار شما مهمترین رکن برای آغاز فرایند برندسازی می‌باشد دارای اهمیت بسیاری است. بریف به طور کلی خلاصه و فهرستی از مشخصات و جزئیاتی که می‌خواهید در طراحی لوگوی کسب و کارتان لحاظ گردد. بریف طراحی لوگو توسط صاحب کسب و کار تهیه شده و در اختیار طراح و یا تیم طراحی لوگو قرار داده می‌شود. البته تیم طراحی نشان نیز می‌تواند در تهیه فرم بریف مشارکت داشته باشد و برخی آیتم‌های مورد نیاز برای طراحی حرفه‌ای‌تر لوگو را به آن اضافه نماید. اما در نهایت آنچه که اهمیت دارد این است که بریف به صورت دقیق و کامل نوشته شود تا طراح بتواند بر اساس اطلاعات درج شده در آن طراحی لوگو را آغاز کند. بریف در واقع دستورالعمل و نقطه آغاز فرآیند طراحی لوگو است که طراح با در دست داشتن آن می‌تواند دقیقا همان لوگویی که در ذهن دارید را برای شما طراحی کند

مواردی که تهیه بریف طراحی لوگو باید تهیه شود

به صورت کلی تهیه بریف به چهار بخش تقسیم می گردد که در ادامه به آن می‌پردازیم

1. بخش اول در ارتباط با شرکت و برند و یا خدمات شماست

اولین چیزی که طراح باید بداند این است که شرکت شما در مورد چیست. خلاصه را با توصیف کسب و کار خود شروع کنید. این بخش خوبی برای گنجاندن وب سایت شما، پیوندهای رسانه های اجتماعی و سایر مطالب داخلی شرکت مرتبط است.

سوالات:
چه محصولات/خدماتی را ارائه می دهید؟
تاریخچه برند شما چیست؟
پیام کلی که می خواهید با کسب و کار خود منتقل کنید چیست؟

2. بخش دوم در ارتباط بامخاطبان هدف برند شماست

تیم طراحی پیش از شروع کار باید بداند که مخاطبان هدف کسب و کار مربوطه چه کسانی هستند تا بتواند مسیر درستی را برای طراحی لوگوی خود انتخاب کند؛ زیرا سلیقه گروه‌های سنی اقشار مختلف جامعه یکدیگر تفاوت دارد. ممکن است آنچه که برای متولدین دهه 70 جالب و جذاب به نظر برسد برای متولدین دهه 50 هیچ معنا و مفهومی نداشته باشد. از این رو ارائه اطلاعات مربوط به سن، جنسیت، عادات، نیازها و سلیقه مخاطبان هدف، کمک زیادی به طراح خواهد کرد. سوالاتی که در این بخش مطرح می‌شوند شامل:

مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

ویژگی‌های جمعیت شناختی آنها چیست؟ (سن، جنسیت، محل و سبک زندگی و…)

نیازها و خواسته‌های مخاطبان هدف شما چیست؟

3. اهداف شما

تعیین اهداف پروژه یکی دیگر از موارد مهمی است که در بریف طراحی لوگو خود باید به طور جامع و کامل به آن بپردازید. در این بخش باید به اهداف اصلی، مشکلاتی که باید برطرف شوند و همینطور نتیجه مطلوب خود به صورت دقیق اشاره کرده و آنها را برای طراح شفاف سازی کنید.این بخش به صورت کلی شامل ارزش ها و ماموریت ها احساسات شما می باشد.

سوالات:

ارزش‌ها و ماموریت شرکت شما چیست؟

چه کلماتی احساس شما را هنگام مشاهده آرم و نام تجاری فعلی توصیف می کند؟

شعار شما چیست؟

4. اطلاعات رقبا

در هنگام تهیه بریف طراحی لوگو به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات موجود در آن نباید تنها مختص به حوزه فعالیت برند و یا اهداف کسب و کارتان باشد ارائه اطلاعات کلی درباره رقبا از بخش‌های مهم بریف محسوب می‌شود که باید به آن توجه ویژه داشته باشید بخشی از بریف باید به گردآوری و ارائه اطلاعات کامل از رقبای شما اختصاص داده شود زیرا طراح احتمالاً اطلاعات کافی درباره کسب و کارتان ندارد و با دسترسی به این اطلاعات می تواند با بررسی ترندها و اتفاقاتی که در بازار رقابتی رخ می دهد آشنایی پیدا کند. تیم طراحی با تحلیل رفتار و استراتژی های رقبا می‌توانند به ایده‌های نوآورانه‌ای برسد در این صورت طراح با طراحی یک لوگوی خاص و جذاب برند شما را از سایر رقبا متمایز می‌سازد.

شرح جزییات پروژه

تمامی انتظارات خود از لوگو را با جزئیات کامل در بریف شرح دهید. سبک مورد استفاده در طراحی، رنگ سازمانی و تایپوگرافی همگی در طراحی لوگو دارای اهمیت بسیاری هستند.

کلام آخر

همان‌طور که مطالعه کردید، تهیه بریف نقش مهمی در شروع فرآیند برندسازی و طراحی لوگو دارد. جهت سفارش و تهیه بریف مناسب به شرکت‌های متخصص و با تجربه در این زمینه مراجعه کنید تا بهترین و باکیفیت‌ترین لوگو را براساس نوع کسب و کار برای شما طراحی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

پیام بگذارید

  1. اطلاعات بریف رو چه زمان ارائه میدید؟

    1. ارسال نظر

      آرش علی آبادی می گوید:

      سلام. پس از عقد قرارداد در قالب یک فایل ارسال میشه خدمتتون.

Call Now Button
مشاهده
بکشید