پرش لینک ها
تفاوت برند و لوگو

تفاوت برند و لوگو در چیست؟

برند را می توان همان لوگو دانست، با این تفاوت که لوگو تنها نشانی از یک محصول است که جهت بهتر دیده شدن و متفاوت بودن از سایر محصولات یکسان و مشابه مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که برند طی پرسه زمانی طولانی تری در ذهن و روح مشتری ماندگاری دارد. در ادامه به تفاوت میان برند و لوگو می پردازیم و به اهمیت طراحی لوگو در برندسازی می‌پردازیم.

برند چیست؟

برندسازی

برند ویژگی‌های احساسی و تجربی است که به درک و ایده‌هایی که دیگران به اشتراک می‌گذارند و درباره یک شرکت تجربه می‌کنند، دامن می‌زند. این یک لحن یا صدای بصری ثابت است که نشان دهنده مزیت های رقابتی آن و موقعیت شرکت در بازار است.

لوگو چیست؟

لوگو یک علامت بصری است که شخصیت و ماهیت برند را به نمایش می گذارد. از این طراحی لوگو حرفه ای جزء ضروری یک برند قدرتمند است و به عنوان میانبر بصری برای شرکت در بازار رقابتی عمل می‌کند.

برند یا لوگو؟ کدام مهمتر است؟

برند پایه و اساس یک شرکت است و لوگو میانبر بصری علامت تجاری برند است. یک سیستم هویت لوگو و یک سیستم برندینگ قوی هر دو هنگام بازاریابی و ترویج یک تصویر و صدای ثابت بسیار مهم هستند، اما یک برند برای خود صحبت می کند. نظرات مردم در مورد یک تجارت و محصول آن تا حد زیادی بر موفقیت کسب و کار در پایان روز تأثیر می گذارد. ما شواهدی از این را در سراسر رسانه های اجتماعی دیده ایم. برندها اغلب به دلیل موضع سیاسی، تصویر برند و شهرت خود تحریم می شوند.

قدرت یک هویت لوگوی قوی ناشی از اتحاد آن با تعریف روشن بینانه، منحصر به فرد بودن و بیان صدای برند بزرگتر است. هویت لوگو را می توان با نوک کوه یخ مقایسه کرد. کوه یخ خود اکثریت جرم را تشکیل می دهد، در حالی که بخش های بصری بالای خط آب نشان دهنده لوگوی یک جامعه بازاریابی است.

اهمیت لوگو در برندسازی

  • لوگو ماهیت برند شما را به مخاطبان می‌شناساند.
  • توجه مخاطبان جدید را به شما جلب می‌کند.
  • لوگو شما را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد.
  • لوگو نشان می‌دهد شما خاص هستید.
  • داشتن یک لوگوی حرفه ای نشان می‌دهد شما هم حرفه‌ای هستید.
  • لوگو اعتماد مشتری را جلب می‌کند چون نشان ­­می‌دهد همیشه هستید.
  • لوگو جذابیت بصری برندتان را افزایش می‌دهد.
  • لوگو در تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی به بهتر دیده شدن برندتان کمک می‌کند.
  • لوگو یک رابطه احساسی با مخاطب برقرار می‌کند.

استودیو خلاقیت سیاره آبی

با توجه به آن چه از اهمیت لوگو در کسب و کار و برندسازی اشاره کردیم می توانید اکنون به اهمیت داشتن یک لوگوی خاص و جذاب برای فعالیت خود پی ببرید. اما نکته مهم در سفارش طراحی لوگو آن است که این امر را به افراد و مجموعه‌هایی بسپارید که از تجربه کاری بالایی در این حوزه برخوردار باشند و بتوانند آنچه که هدف و مدنظر شماست را در یک لوگو بگنجانند. ما در استودیو خلاقیت سیاره آبی طی نزدیک به دو دهه فعالیت در این حوزه توانسته‌ایم در عرصه‌های فرهنگی، هنری و تبلیغاتی خدماتی نوین و خاص را به مشتری ارائه نماییم. هدف سیاره آبی همواره این بوده که بتواند از راهکارهای نوین تبلیغاتی، برندسازی، طراحی لوگو و هویت بصری برند، ایده‌پردازی و … در پیشبرد اهداف مشتریان خود تلاش نماید.

پیام بگذارید

  1. راجع به تفاوت برند و برندینگ هم مطلب بزارید. طراحی لوگو عالی است

    1. ارسال نظر

      آرش علی آبادی می گوید:

      ممنون از شما. حتما مطالب جدیدتری اضافه خواهد شد.

Call Now Button
مشاهده
بکشید